Згідно річного плану в 2018-2019 н. р. провідною метою в роботі практичного психолога було забезпечення психологічного супроводу розвитку учасників освітнього процесу - дітей дошкільного віку та учнів 2-4 класів, підвищення психологічної компетентності дорослих (вихователів ,вчителів та батьків) .
Завдання реалізовувалися в ході різних видів діяльності психолога:
Ø Науково-методична діяльність;
Ø Профілактична робота;
Ø Психодіагностична робота;
Ø Корекційно-розвивальна робота;
Ø Консультаційна робота;
Ø Просвітницька робота з батьками.
Науково-методична діяльність:
- Підготовка психологічного інструментарію(тестових бланків, анкет);
- Ведення психологічної документації;
- Участь у педагогічних радах,педгодинах.Доповіді по темам «Адаптація новоприбулих дітей до умов ДНЗ» ,«Психологічний вплив розвитку когнітивних процесів дитини на формування творчих здібностей», «Готовність учнів 4-го класу до переходу у середню ланку школи», «Результати дослідження рівня психологічної готовності до навчання вихованців старших груп»
- Участь у методичних семінарах шкільних психологів;
- Вивчення громадської думки учнів, батьків,педколективу з різних питань шкільного життя на замовлення адміністрації школи;
- обстеження умов проживання дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей;
-поповнення кабінету психолога методичною літературою;
- Методична робота у підготовці виховних годин ,позакласних заходів ,свят.
Профілактична робота:
Ø Співпраця з педагогами по попередженню перенапруження, фізичного виснаження,емоційного вигорання (практичні вправи);
Ø Впровадження здоров’язберігаючих технологій
- орієнтація роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі.
Психодіагностична робота:
Ø Відвідування уроків та занять за запитом адміністрації школи
- Спостереження під час прогулянки та спілкуванні дітей в групі;
- Діагностування пізнавальних процесів,мотиваційної сфери, емоційних станів, темпераменту, характеру, адаптації учнів та вихованців закладу;
- вивчення комунікативних навичок;
- визначення рівня шкільної тривожності
- соціометрія (вивчення взаємин у класі 2-4 кл.)
Ø групова психодіагностика
Окремим видом є робота з дітьми, вихователями та батьками по визначенню готовності до школи. Підготовчий етап починається з квітня, проведенням батьківських зборів на тему « Можливості психіки дітей 6-го року життя»,батьками заповнюються анкети«Загальні відомості про сімю». Під час групових занять та індивідуального діагностування і консультування , протягом кількох місяців вивчалася психологічна, біологічна та інтелектуальна готовність дітей старшої групи до школи . Результатом вивчення стали рекомендації вихователям, вчителям та батькам, щодо оптимальних умов навчання та виховання кожної дитини. Закінчується робота в кінці травня, узагальнюючими 30.05.12 батьківськими зборами
Корекційно-розвивальна робота:
Застосування ігрових методів розвивального і корекційного характеру на групових заняттях в 2-4 класах. Заняття «Профілактика агресивної поведінки учнів», завдання яких є вчити учнів звільнятися від агресивної енергії, що нагромадилася, соціально прийнятним способом. Формувати установку "Я умію володіти собою"; сприяти виробленню навичок саморегуляції, вчити дітей прийомам стримування негативних емоцій, виробляти навички зниження напруги; розвивати навички спілкування, уміння говорити один одному приємне, співпрацювати, навчати способам вироблення впевненості в собі, спонукати дітей до бажання приносити іншим радість.
Консультаційна робота:
Надання індивідуальних та групових консультацій вчителям та вихователям з психологічних проблем навчання та виховання за запитом «Проблеми взаємодії з дитиною яка має психічні розлади», «Порозуміння та спілкування в групі» ,«Здійснення ефективної взаємодії з батьками». Обговорювалися питання «Як зосередити увагу гіперактивної дитини», «Як розвинути мотивацію до навчання», «Конфлікти з однолітками та способи їх подолання» .
Коментарi