Згідно річного плану в 2018-2019 н. р. провідною метою в роботі практичного психолога було забезпечення психологічного супроводу розвитку учасників освітнього процесу - дітей дошкільного віку та учнів 2-4 класів, підвищення психологічної компетентності дорослих (вихователів ,вчителів та батьків) .

Завдання реалізовувалися в ході різних видів діяльності психолога:

Ø Науково-методична діяльність;

Ø Профілактична робота;

Ø Психодіагностична робота;

Ø Корекційно-розвивальна робота;

Ø Консультаційна робота;

Ø Просвітницька робота з батьками.

Науково-методична діяльність:

- Підготовка психологічного інструментарію(тестових бланків, анкет);

- Ведення психологічної документації;

- Участь у педагогічних радах,педгодинах.Доповіді по темам «Адаптація новоприбулих дітей до умов ДНЗ» ,«Психологічний вплив розвитку когнітивних процесів дитини на формування творчих здібностей», «Готовність учнів 4-го класу до переходу у середню ланку школи», «Результати дослідження рівня психологічної готовності до навчання вихованців старших груп»

- Участь у методичних семінарах шкільних психологів;

- Вивчення громадської думки учнів, батьків,педколективу з різних питань шкільного життя на замовлення адміністрації школи;

- обстеження умов проживання дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей;

-поповнення кабінету психолога методичною літературою;

- Методична робота у підготовці виховних годин ,позакласних заходів ,свят.

Профілактична робота:

Ø Співпраця з педагогами по попередженню перенапруження, фізичного виснаження,емоційного вигорання (практичні вправи);

Ø Впровадження здоров’язберігаючих технологій

- орієнтація роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі.

Психодіагностична робота:

Ø Відвідування уроків та занять за запитом адміністрації школи

- Спостереження під час прогулянки та спілкуванні дітей в групі;

- Діагностування пізнавальних процесів,мотиваційної сфери, емоційних станів, темпераменту, характеру, адаптації учнів та вихованців закладу;

- вивчення комунікативних навичок;

- визначення рівня шкільної тривожності

- соціометрія (вивчення взаємин у класі 2-4 кл.)

Ø групова психодіагностика

Окремим видом є робота з дітьми, вихователями та батьками по визначенню готовності до школи. Підготовчий етап починається з квітня, проведенням батьківських зборів на тему « Можливості психіки дітей 6-го року життя»,батьками заповнюються анкети«Загальні відомості про сімю». Під час групових занять та індивідуального діагностування і консультування , протягом кількох місяців вивчалася психологічна, біологічна та інтелектуальна готовність дітей старшої групи до школи . Результатом вивчення стали рекомендації вихователям, вчителям та батькам, щодо оптимальних умов навчання та виховання кожної дитини. Закінчується робота в кінці травня, узагальнюючими 30.05.12 батьківськими зборами

Корекційно-розвивальна робота:

Застосування ігрових методів розвивального і корекційного характеру на групових заняттях в 2-4 класах. Заняття «Профілактика агресивної поведінки учнів», завдання яких є вчити учнів звільнятися від агресивної енергії, що нагромадилася, соціально прийнятним способом. Формувати установку "Я умію володіти собою"; сприяти виробленню навичок саморегуляції, вчити дітей прийомам стримування негативних емоцій, виробляти навички зниження напруги; розвивати навички спілкування, уміння говорити один одному приємне, співпрацювати, навчати способам вироблення впевненості в собі, спонукати дітей до бажання приносити іншим радість.

Консультаційна робота:

Надання індивідуальних та групових консультацій вчителям та вихователям з психологічних проблем навчання та виховання за запитом «Проблеми взаємодії з дитиною яка має психічні розлади», «Порозуміння та спілкування в групі» ,«Здійснення ефективної взаємодії з батьками». Обговорювалися питання «Як зосередити увагу гіперактивної дитини», «Як розвинути мотивацію до навчання», «Конфлікти з однолітками та способи їх подолання» .

Кiлькiсть переглядiв: 954

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.